Onze kampen

Op deze pagina krijg je beknopte informatie over de inhoud van onze kampen en dagprogramma's. In de regel bevatten onze kampen "vanalles wat". Iets van scheikunde, natuurkunde, bouwen en ga zo maar door. Lees alles rustig door en bij vragen horen we het graag. Bekijk je dit op je mobiel? Bekijk hier de openingsvideo.

Een kampprogramma bestaat altijd uit 4 losse dagen die apart van elkaar gegeven kunnen worden. We proberen zoveel mogelijk op de wensen van de kinderen in te spelen en kunnen het programma loslaten indien de kinderen daar om vragen, of het bijvoorbeeld simpelweg te warm is en de kinderen gewoon lekker met water willen spelen! Benieuwd hoe we onze mensen klaarstomen voor de kampen? kijk zelf maar

CRAZY-KAMP

JUNIOR ENGINEERS

Leer alles over bruggen, structuren en ga zelf aan de slag als architect! Wat is er nodig om een stevige constructie te bouwen? Test je technische inzicht door Romeinse bruggen én je eigen katapult in elkaar te zetten?

MEGA MACHINES

Machines; van schroeven tot robots, van tandwielen tot vliegtuigen, oud en nieuw; ze komen allemaal aan bod. Door ze te testen, bekijken en ze zelf te bouwen! Klaar voor een race; welke auto rijdt het snelst en welk vliegtuig vliegt het verst. Wie wint?

CSI

Wil je leren hoe geheim agenten en detectives hun werk doen? Vingerafdrukken, sporen onderzoek, beveiliging, plaats delict en alle andere dingen die je moet weten om verdachten op te sporen.

LICHT & GELUID

Vandaag leer je alles over reflecteren, absorberen, fluoresceren; bijvoorbeeld tijdens het maken van een chemische zaklamp en mini-vuurwerk! Leer over hoe wij geluiden horen; hoe je zelf geluidsgolven kunt maken en welke geluiden er zoal in films gebruikt worden.

STEENGOED-KAMP

Steengoed-kamp is een van de nieuwste kampen van Mad Science bouwen o.a. met Lego en zelf ontwerpen en bedenken staan centraal. Bekijk hier een impressie van het kamp.

VARENDE VOERTUIGEN

Hé landrot, vandaag heb je je zeebenen nodig want: we gaan boten bouwen, het ankerspel spelen, zeilbootslalom doen en nog veel meer! Schip Ahoy!

STEENGOEDE STRUCTUREN

Heb jij ingenieursbloed? Pas jij het technische ontwerpproces overal toe? Vandaag ga je los met bouwen!

RUIMTETEKENS

Oké, het internationale ruimtestation kennen we, maar hoe zou jij hem ontwerpen? Misschien met extra super gadgets? Een astro-lanceermachine?

FEESTBEEST

Tja, hier weten we het niet meer. Dit is een combinatie van kermisattracties en dieren? Nou ja, ontdek het zelf maar.

MAD-KAMP

ACTIE EN REACTIE

Leer over moleculen, atomen en spectaculaire chemisch reacties! Een reactie die van temperatuur of kleur verandert is supercool maar je eigen slijm en putty brouwsels mee naar huis nemen zijn het einde!

SHOCKING SCIENCE

Klaar voor een schokkende ervaring? Statische elektriciteit, stroomkringen, plasmabollen en andere experimenten waar we moedige durfals voor nodig hebben. Al je elektriciteitskennis kun je gebruiken bij het maken van je eigen lichtzwaard voor thuis!

ECOLOGIE & BIOLOGIE

Je leert over insecten en duikt de buitenwereld in, op zoek naar deze kleine kriebelbeesten. Vecht tegen vervuiling; niet alleen om dieren te helpen, maar ook onze zeeën en oceanen.

ONZICHTBARE KRACHTEN

Welke krachten houden jou hier op de aardbol en welke krachten gebruiken we om op de aardbol te kunnen bewegen? Dat, en nog veel meer tijdens deze doldwaze dag!

WEIRD-KAMP

CHEMIE IN DE GOOTSTEEN

Leer de eenvoud van chemie ontdekken. Hoe je met huis-tuin-en-keuken materialen de leukste chemische reacties kan opwekken. Van oppervlaktespanning, tot dichtheid en vloeistof lasagne. We ontdekken het allemaal!

DE WILDE WERELD

Het aaseter jachtspel. Het spel dat science combineert met het dierenkoninkrijk. Leer over de levenscyclus en de gewoonten van dieren. Maak een pootafdruk van een dier. Zet een camouflage collage in elkaar en begrijp dat dieren en planten elkaar in evenwicht houden.

NAAR DE MAAN EN TERUG

Ga als jonge astronaut aan de slag en ontdekt de mysteries van het zonnestelsel. Wat gebeurt er als zwaartekracht ontbreekt en hoe kun je in de ruimte eigenlijk reizen en werken?

VAN TOP TOT TEEN

Kunnen we een mens maken dat leeft? Wat hebben we dan nodig? Met een lichaamsrecept bekijken we hoe ons lichaam functioneert. Weten we dan of we een mens kunnen maken? Net zoals Frankenstein?

FREAKY-KAMP

Freaky-kamp is de ge-update versie van het geheim agent kamp. Bekijk hier een impressie van het kamp.

SPIONNEN ACADEMIE

Wie weet wat een spion doet? Omdat spionnen undercover moeten werken zijn geheime codes en geheime communicatie heel belangrijk. Je schrijft geheime brieven, ontcijfert moeilijke codes en ontwerpt je eigen spionnen snufjes.

FUN-FORENSISCH

Wat wordt er onderzocht als er een misdrijf is gepleegd? De recherche gebruikt dan verschillende technieken. Deze dag ga je op zoek naar aanwijzingen en bewijsstukken: wat is er gebeurd en hoe is dit gebeurd? Je observeert insecten, analyseert spetter patronen en onderzoekt verschillende vloeistoffen.

ZIE ZE VLIEGEN

Noem eens 8 dingen op die kunnen vliegen! Na vandaag weet jij er nog wel veel meer. Van drone tot vlieger en alles wat er tussen zit! Nu maar hopen dat we ze niet zien vliegen op het einde van de deze dag.

CODEBOTS

Maak kennis met coderen en speel de eerste levels van de online game. Verder programmeer je Bee-bots, ozo-bots en en maak je je eigen schoen-bots voor thuis!

UA-47156231-1